1. Home › 
  2. › 
  3. Hoe met vertrouwen onderhandelen?

Deze opleidingen worden kosteloos aangeboden aan alle bedienden die vallen onder paritair comité 216.
In volgende gevallen zal de opleidingskost gefactureerd worden aan de werkgever:

  • Wanneer de opleiding gevolgd wordt door een zelfstandige medewerker of door de werkgever.
  • Bij een ongewettigde afwezigheid. Annuleer dus tijdig uw deelname indien u niet aanwezig kan zijn tijdens de opleiding.

Hoe met vertrouwen onderhandelen?

We onderhandelen dagelijks op ons werk zonder dat we dit ten volle beseffen. We zouden dit ook doeltreffend communiceren kunnen noemen. 

Een aantal voorbeelden:

Een verzoek uiten naar een interne of externe klant naar aanleiding van gewijzigde processen of procedures; een promotie of een loonsverhoging durven op tafel leggen; een specifieke medewerker van een andere dienst op je project aan boord krijgen; vragen aan een collega om de juiste werkwijze toe te passen; je doelstellingen met je leidinggevende uitklaren; een parkeerplaats onderhandelen; een budgetverhoging bespreekbaar maken; … 

Dit zijn allemaal situaties waarin we onze onderhandelingsvaardigheden bewust kunnen gebruiken om met meer vertrouwen het gesprek aan te gaan, de juiste dingen aan te halen en impact te hebben op de uitkomst.

Een goede voorbereiding van jezelf, mentaal en inhoudelijk, is cruciaal. 

Alsook het kunnen inspelen op de al dan niet geuite behoeften van je gesprekspartner.

Tijdens deze interactieve workshop wisselen we veelvuldig theorie af met praktijkoefeningen en reflectiemomenten opdat de participanten de basis onder de knie hebben, toepasbaar op de werkvloer. 

Deze opleiding geeft een antwoord op de volgende vragen:

Niveau Basic
Leervorm Klassikale opleiding
Hybride

Beschikbare data

13/03/2025 - 09:00u - 17:00u - Hoe met vertrouwen onderhandelen?

23/04/2025 - 09:00u - 12:30u - Hoe met vertrouwen onderhandelen? - Intervisie

02/10/2025 - 09:00u - 17:00u - Hoe met vertrouwen onderhandelen?

05/11/2025 - 09:00u - 12:30u - Hoe met vertrouwen onderhandelen? - Intervisie

Ik schrijf mij in

Er zijn nog 9 plaatsen beschikbaar

Geef ons uw interesse door indien er geen datum beschikbaar is, de geplande datum voor u niet past en/of deze sessie volzet is. Van zodra een vijftal personen ingeschreven zijn op de interesselijst stellen wij u een nieuwe datum voor. Uw inschrijving op de interesselijst is kosteloos en zonder enige verplichting.

Schrijf u in op de interesselijst

Doelgroep

De opleiding kan door verschillende doelgroepen worden gevolgd:

Vereiste voorkennis

Personal development opleiding: deze opleiding vereist geen specifieke voorkennis.

Vereiste voorkennis: Deze opleiding vereist geen specifieke voorkennis, maar wel een grondige voorbereiding op het interactief moment aan de hand van een E-learning.

Programma

INHOUD

Klassikale opleiding: Workshop (duurtijd 6 lesuren)

E-learning: Onderhandelen (duurtijd 3 uur)

Deze E-learning wordt als aanvullend lesmateriaal aangeboden. In de klassikale sessie komen verschillende ondersteunende vaardigheden aan bod. Deze E-learning kan dienen als voorproefje of aanvulling op dit onderdeel van de opleiding. Het volgen van de E-learning is vrijblijvend. Inhoud van de E-learning:

Online intervisie (in groep)

 

PRAKTISCHE INFORMATIE

Methodologie

Een ‘Klassikale opleiding’ volg je in groep. Je bent samen met de andere deelnemers en de docent aanwezig op een afgesproken tijdstip in hetzelfde leslokaal. Er is mogelijkheid tot interactie en feedback, zowel van de deelnemers naar de docent toe als omgekeerd. Het lesmateriaal bestaat als basis uit een presentatie via het MyFA leerplatform , aangevuld met diversen zoals (digitale syllabus, presentatie, audiovisuele fragmenten, …).



Type opleiding: Hybride

Tijdens onze hybride opleidingen combineren we zelfstudie (E-learning) met een interactieve component (klassikale opleiding of live webinar). Tijdens de interactieve sessie ligt de focus op het inoefenen van de materie en het werken met cases uit de praktijk.

Opleidingsmateriaal: Powerpoint presentatie, cases, ...

 

Docenten

PATRICIA CATHERINE B ISTAS
Personal development